Aizsardzības ministrijas 2016.gada publiskais pārskats. - page 10

10
1. nodaļa
Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas 2016. gada pārskats
1. Aizsardzības ministrijas
darbības vispārīgs
raksturojums
1.1. Aizsardzības ministrijas
juridiskais statuss
Aizsardzības ministrija (AM) ir vadošā valsts
pārvaldes iestāde valsts aizsardzības nozarē.
AM ir augstākā iestāde tās padotībā esošajām
valsts pārvaldes iestādēm.
AM darbu vada aizsardzības ministrs, savukārt
administratīvo vadību un ministrijas funkciju
izpildi nodrošina valsts sekretārs. Saikni starp
ministru un Saeimu nodrošina parlamentārais
sekretārs.
AM administratīvo vadību 2016. gadā nodro-
šināja četri valsts sekretāra vietnieki ‒ politikas
jautājumos, nodrošinājuma jautājumos, finanšu
jautājumos un administratīvajos un juridiskajos
jautājumos, izpildsekretārs militāro spēju attīs-
tības jautājumos, 11 departamentu direktori
un četri patstāvīgo nodaļu vadītāji.
1.2. Politikas jomas, funkcijas un
uzdevumi
AM izstrādā valsts aizsardzības politiku,
­organizē un koordinē valsts aizsardzības
politikas īstenošanu, valsts politikas īsteno-
šanu ģeodēzijas, kartogrāfijas un ģeotelpis-
kās informācijas jomā, militārās izglītības
un zinātnes jomā, kā arī koordinē nacionālo
kiberdrošības politiku. AM plāno Nacionālo
bruņoto spēku (NBS) vidēja un ilgtermiņa
spēju attīstību – infrastruktūru, personālu,
finanses un nodrošinājumu ar materiālteh-
niskajiem līdzekļiem.
Lai izpildītu šīs funkcijas, ministrija veic
šādus uzdevumus:
nodrošina NBS attīstību un atbilstību
NATO
noteiktajām militārajām spējām;
sagatavo militāro draudu analīzi, izstrādā
Valsts aizsardzības koncepciju un Valsts aiz-
sardzības plānu, NBS attīstības plānu, NBS
mobilizācijas plānu un uzņemošās valsts
atbalsta (UVA) plānu;
nodrošina valsts aizsardzībā iesaistītā per-
sonāla pārvaldes un militārās izglītības po-
litikas izstrādi;
piedalās
NATO
, Eiropas Savienības (ES) un
citu starptautisko drošības un aizsardzības
organizāciju drošības un valsts aizsardzības
politikas veidošanā;
nodrošina divpusējo un daudzpusējo valstu
sadarbību atbilstoši valsts aizsardzības
­politikas prioritātēm;
nodrošina Latvijas līdzdalību starptautiska-
jos drošības un aizsardzības pasākumos;
plāno NBS dalību starptautiskajās operācijās;
vada NBS mobilizāciju un to ārvalstu bruņoto
­spēku piesaistīšanu, par kuru atbalsta nepie-
ciešamību nolēmis Ministru kabinets (MK);
izstrādā valsts aizsardzības tehniskā nodro-
šinājuma un apgādes pamatnostādnes, nosaka
NBS vadlīnijas, kā arī izstrādā konceptuālos
dokumentus nodrošinājuma un apgādes
jomā;
veido politiku karavīru sociālo garantiju
jautājumos un normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā nodrošina NBS personālsastāvam
sociālās garantijas;
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iz-
sniedz ārvalstu bruņotajiem spēkiem atļauju
bruņojuma ievešanai Latvijas Republikā
vai izvešanai no tās, uzskaita un kontrolē
ievesto bruņojumu;
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos
un kārtībā izsniedz atļaujas (licences) atse-
višķu veidu komercdarbībai;
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...77
Powered by FlippingBook